24.1.14

Καταζητείται ελπίδα.

Υποθέτω ότι όλοι διαβάσαμε προχθες για τον δάσκαλο από την 'Αρτα που ολομόναχος ε, είχε τη σαδιστική έμπνευση εξευτελισμού και τιμωρίας ενός μαθητή από τους συμμαθητές του.  Γουάου.  Εφόσον ισχύει η ιστορία, γιατί η δικαιοσύνη δεν έχει ακόμα πει κάτι, σατανικός ο δάσκαλος.  'Ετσι όπως οφείλουν να είναι οι δάσκαλοι ρε παιδάκι μου.   Τεσπά τώρα βρήκατε άνθρωπο να σχολιάσει, γιατί αναγνωρίζω δυστυχώς ότι είμαι αρνητικά προκατειλημμένη απέναντι σε αυτή την επαγγελματική κατηγορία έτσι όπως κάποιοι άλλοι παθαίνουν με τους αστυνομικούς ή τους παπάδες, εγώ, και το έχω μάλλον ξαναπεί αυτό, παθαίνω με τους εκπαιδευτικούς.  Ο λόγος είναι ότι έχω ακούσει, δει και ζήσει τα τέρατα μαζί τους, από την πρώτη δημοτικού μέχρι και το μεταπτυχιακό, που καταλήγω να αντιμετωπίζω τους καλούς δασκάλους σαν μία ιδιαιτέρως ευχάριστη έκπληξη.
Λοιπόν, αν υποθέσουμε ότι η μαρτυρία του μικρού ισχύει, ο δάσκαλος αυτός διέλυσε, ή μάλλον όχι, κατακρεούργησε όλη του την τάξη.  Μία τάξη 8χρονων παιδιών από την Άρτα που θα μεγαλώσουν κουβαλώντας μέσα τους περιτυλιγμένη είτε με τύψεις ή δίψα για εκδίκηση, είτε με υπερβολική ευαισθησία ή ανεξήγητη βία, αυτή τη σαρκοβόρα μέρα, για πάντα.
'Οταν το πρωτοδιάβασα το πρώτο που έκανα ήταν να πω τα αναμενόμενα για τον δάσκαλο, αυτές τις ωραίες, χυδαίες βρισιές που δημιουργείς όταν είσαι πραγματικά πολύ έξαλλος, να σκεφτώ τί θα ήθελα να του κάνω, αν θα υπέφερε αρκετά στη φυλακή ή το φτύσιμο από εθελοντές στο Σύνταγμα θα ήταν μία πιο ταπεινωτική τιμωρία, και να φορτώσω το κεφάλι μου με απορίες - για τον Διευθυντή, τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς, τους γονείς του παιδιού, ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ, ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ.
Ξέρω τί θα ήθελα να είχε γίνει.
Θα ήθελα να υπήρχε στο επαρχιακό δημόσιο δημοτικό σχολείο ένας ώριμος, ρομαντικός 8χρονος.
'Ενας συναισθηματικός εν αγνοία του επαναστάτης, ένας μικρός ιδεαλιστής, ένας τρυφερός αλτρουιστής, ένας μελλοντικά κοινωνικά ευαισθητοποιημένος πολίτης.  Ναι, στη δευτέρα, στην τρίτη, στην πρώτη, χέστηκα, δημοτικού.  Ναι, γιατί αυτό θα σήμαινε ότι μία, μόνο μία οικογένεια θα είχε πάει κόντρα στα αναμενόμενα και θα είχε αρχίσει να πλάθει έναν ήρωα.  Πόσο ελπιδοφόρο θα ήταν από μόνο του αυτό.  Αν διαβάζαμε ότι ένας ή μία συμμαθητής ή συμμαθήτρια, είχε αρνηθεί να υπακούσει στην εντολή του διανοητικά μεταλλαγμένου δασκάλου, γιατί θα είχε διδαχθεί από το σπίτι του/της ότι ο σεβασμός δεν κερδίζεται επειδή απλά κάποιου ο κώλος χοντραίνει στις έδρες, αλλά επειδή αφιέρωνει τις μέρες του στην πνευματική διέγερση των παιδιών, στη δημιουργικότητα και την έκφραση συναισθήματος, στην αλληλεγγύη, την προσφορά και την αμφισβήτηση.
'Εκανα και εγώ συζητήσεις, ξέρω τί θα μου πείτε, για το νεαρό της ηλικίας φυσικά, για την ψυχολογία των μαζών, για τη δύναμη της υποβολής, για την ταύτιση με την ομάδα, για το φόβο της τιμωρίας, για την απλοϊκή σκέψη, το απροστάτευτο περιβάλλον, την ψυχική και σωματική κακοποίηση, το ότι εγώ βασικά είμαι στον κόσμο μου και εκεί έξω κάποιος περιμένει στη γωνία να μου καρφώσει ένα στιλέτο στην πλάτη αριστερά.
Μπορεί κιόλας.  Αλλά εγώ ξαναλέω, τί ωραία, ένας ή μία 8χρονος/η να μην είχε δεχτεί να πληγώσει τόσο βίαια το συμμαθητή του, να μην είχε γιγαντώσει την ταπείνωση μπροστά σε όλων τα μάτια.  Να μην είχε αποδεχτεί την περιθωριοποίηση, το διαχωρισμό σε καλά και κακά παιδιά, να μην είχε δεχτεί τη σιωπηλή, μοχθηρή αποδοχή του δασκάλου που για τους περισσότερους γονείς αξιολογείται ως το υπέρτατο δείγμα επιτυχίας.  Και μετά δε ξέρω, μπορεί να άνοιγε η πόρτα και να έμπαιναν μονόκεροι, αλλά πω πω ρε φίλε, τί ευτυχία να είχαμε να μοιραστούμε σήμερα την ιστορία του θαυμαστού αυτού μικρού ονειροπόλου που θα μεγάλωνε σε ένα σπίτι με πολλά βιβλία, αγκαλιές και μπισκότα το βράδυ μαζί με το γάλα.
Και τότε λοιπόν, αν ένα, μόνο ένα παιδί είχε τεντώσει το ανάστημά του εκείνη την ημέρα μέσα σε εκείνη την τάξη, τότε μπορεί και ποτέ να μην ξαναδιαβάζαμε ότι υπάρχουν άνθρωποι με καρδιές γεμάτες σκατά όπως αυτοί εδώ.
Γυρίζοντας σπίτι με ένα κεφάλι παραγεμισμένο στεναχώρια, έκατσα ένα δεκάλεπτο κάτω από το μισάνοικτο παράθυρο μιας μικρής που έπαιζε υπέροχα πιάνο.  'Ηταν και αυτό μία κάποια λύση.

πι.ες: αν αυτός ο σούπερμαν έχει υπάρξει σε αυτή την ιστορία και εγώ δεν το γνωρίζω ενημερώστε, γιατί θα μου φτιάξετε το μήνα τουλάχιστον.

πι.ες2: αν τελικά η ιστορία δεν έχει πάει έτσι, δεν πειράζει, μου έδωσε ωραία πάσα για το λινκ της τελευταίας σειράς. παρόλα αυτά, κάτι weird έγινε μέσα σε εκείνη την τάξη, όπως και να 'χει.  κάτι που ο Λάνθιμος θα το κάνει ταινία.

12 σχόλια:

  1. «Το χειρότερο στάδιο της φρίκης είναι να τη συνηθίζεις, να μη σε σοκάρει πλέον»
    Και ναι, τι ωραία που θα ήταν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι να πω... Τείνω να συμφωνήσω... Οι δάσκαλοι είναι το τυχερό του καθενός. Και φυσικά μπορούν να φανούν και παντελώς άχρηστοι για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας. Δεν ξέρω τι είναι καλύτερο...
    Θα τη διαβάζω την ανάρτηση κατά καιρούς μήπως και βρω μια απάντηση...
    Καλό βράδυ ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. νομίζω ότι έχει να κάνει πολύ και με τους γονείς τελικά. κατά πόσο μέσα τους "δίνουν χώρο" στον δάσκαλο να διαμορφώσει - είτε θετικά, είτε αρνητικά.

      Διαγραφή
  3. την ίδια ακριβώς απορία είχα και εγώ όταν άκουσα την είδηση, μα καλά ένα παιδάκι δεν αντιστάθηκε σε όλο αυτό; και τότε θυμήθηκα τη δική μου ιστορία και ολόκληρης της τάξης μου στη πρώτη δημοτικού, που η δασκάλα για ανόητους λόγους, όπως για παράδειγμα γράφεις αργά, μας σάπιζε στο ξύλο. Επειδή λοιπόν οι γονείς μας, είχαν παρουσιάσει τη πρώτη μας δασκάλα σαν τη κυρία που θα έπρεπε να την ακούμε και να καθόμαστε ήσυχοι, θεωρούσαμε ότι για να μας χτυπάει κάποιο δίκιο θα έχει. Μόνο όταν περπατώντας στο διάδρομο του σχολείου μια άλλη δασκάλα παρατήρησε ότι το αυτί μου είναι κατακκόκινο και ρώτησε τη δική μου, γιατί το αυτί του παιδιού είναι κόκκινο, και πήρε ως απάντηση ότι έπεσα και χτύπησα, κατάλαβα ότι η "κυρία" λέει ψέμματα και πήγα αμέσως να τα ξεράσω όλα στους δικούς μου. Η συνέχεια είναι ότι σιγά σιγά όλοι οι γονείς έμαθαν την αλήθεια και η κυρία πήρε πόδι σε άλλο σχολείο για να συνεχίσει τα αίσχη της εκεί. Σήμερα νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική.
    Εκεί λοιπόν που θέλω να καταλήξω είναι, ότι είναι καθαρά στο χέρι των γονιών τι θα πουν στα παιδιά τους για να μπορούν να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους τέρατα. Αν οι δικοί μου το έκαναν αυτό, δεν θα έτρεμα κάθε μέρα να μπω στη τάξη της "κυρίας" Αντιγόνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ για το χέρι των γονιών. Αλλά είναι πολύ λεπτή η ισορροπία. Γιατί και εγώ λέω στα παιδιά μου ότι πρέπει να ακολουθούνε τους κανόνες στο σχολείο, αλλά δεν ξέρω τι γίνεται μέσα στην τάξη. Από την άλλη λέω ότι κανένας δεν έχει δικαίωμα να τα χτυπήσει, αλλά το 5χρονο παιδί μπορεί να καταλάβει τη λεπτή γραμμή, πού τελειώνει ο κανόνας και πού "προσβάλλεται" το ίδιο;Ως μαμά πολύ φοβάμαι. Τρέμω.

      Διαγραφή
    2. ορίστε τώρα,δασκάλα που σάπιζε τα παιδιά στο ξύλο και τη συζητάμε σαν ένα ανώνυμο περιστατικό μεταξύ άλλων. έξαλλη.

      Διαγραφή
    3. Φωτεινή το παιδί που έχει διαπαιδαγωγηθεί σωστά, που έχει το θάρρος της έκφρασης γνώμης και ζει σε ένα ελεύθερο περιβάλλον χωρίς φόβο και απειλές, όσο χρονών και αν είναι, πιστεύω ακράδαντα ότι μπορεί να καταλάβει τη διαφορά. Μην τρέμεις.

      Διαγραφή
    4. Βασικά και εγώ σε ένα τέτοιο περιβάλλον μεγάλωσα, αλλά η διαφορά τότε ήταν ότι δεν πήγα ούτε παιδικό, ούτε προνήπιο, έκανα εμφάνιση κατευθείαν στο νηπιαγωγείο, δεν μου άρεσε το ομολογώ, οι γονείς μου δεν με πίεσαν ποτέ για τίποτα, αλλά δυστυχώς δεν μου είπαν αυτό τη μαγική φράση που θα έλυνε τα πάντα από την αρχή. Αν σηκώσει κανείς χέρι επάνω σου, έρχεσαι κατευθείαν σε εμάς, δεν τους κατηγορώ, φαντάζομαι ότι δεν θα είχε περάσει ποτέ από το μυαλό τους, στον ονειρικό κόσμο της δεκαετίας του 80, ότι υπάρχουν άνθρωποι που σαπίζουν παιδάκια της πρώτης δημοτικού. Και από τη στιγμή που έτρωγε όλη η τάξη ξύλο, το χαζό μυαλουδάκι μας φανταζόταν, ότι thats the way it should be........μέχρι που έκανε το λάθος να την ακούσω να λέει ψέμματα, πράγμα το οποίο ήξερα ότι είναι κακό πράγμα

      Διαγραφή
    5. μου φαίνεται αδιανόητο το ξύλο στο σχολείο τη δεκαετία του 80, κι εγώ τότε πήγαινα δημοτικό, απίστευτο. νόμιζα ότι τέτοια είχαν ζήσει μόνο οι γονείς μας, 50 χρόνια πριν και βάλε.

      Διαγραφή
    6. φαντάζομαι ότι για τον ίδιο λόγο ακριβώς, δεν φρόντισαν οι γονείς μας να μας προστατεύσουν από αυτό, και επίσης επειδή ήταν όντως αδιανόητο να πέφτει ξύλο εκείνη τη δεκαετία, η δασκάλα της διπλανής τάξης, κάτι είχε υποψιαστεί και για αυτό προσπάθησε να στριμώξει τη δική μας. Το θέμα είναι ότι από το δικό μας σχολείο την έδιωξαν, πήγε σε άλλο με μετάθεση, και μετά από χρόνια έμαθα από έναν δάσκαλο ότι η Αντιγόνη έκανε τα ίδια κ χειρότερα σε όποιο σχολείο πήγε και ότι σήμερα, νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική

      Διαγραφή
  4. Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει φωτιά! Και απόλυτα αλήθεια να μην είναι, είμαι σίγουρη πως ο 50χρονος αυτός βγάζει τα απωθημένα του στα ανυπεράσπιστα παιδιά. Ελπίζω να πάθει οτι του αξίζει και χειρότερα!!!
    Όσο για το θέμα δασκάλων δεν συμφωνω απόλυτα πως ειναι οι περισσότεροι σκάρτοι και δεν εχω καμια σχεση με το εκπαιδυτικο σύστημα. Ναι, ειναι πολλοι οι σκάρτοι αλλά υπάρχουν και άλλοι τόσοι που αγαπούν το λειτουργημα τους. Τους υπόλοιπους τους εχω χωρίσει σε τρεις κατηγορίες. 1) αυτούς που εχουν ψυχολογικά θεματα τα οποια βγάζουν στα ανυπεράσπιστα παιδια και τα καταστέφουν για πάντα 2) αυτοί που εγιναν εκπαιδευτικοι γιατι ετυχε και γιατι εχουν πολλα καλα (αδειες, αργιες, κλπ) και απλα πανε στο μαθημα σαν να κανουν μια συνηθισμενη εργασία και 3) αυτοί που ήταν κάποτε γεμάτοι όρεξη και μεράκι και τωρα τα έχουν "πάρει" με το κράτος και δεν αποδίδουν ως εκδίκηση ή αδιαφορία. Στις δυο τελευταίες κατηγορίες δυστυχως τα παιδια αυτα δεν παιρνουν καλές βάσεις στη ζωη τους και προχωράνε με ελλείψεις που αν ειναι τυχερα θα ερθει στο διάβα τους ενας σωστός δάσκαλος να τα βοηθήσει να πάνε μπροστά.
    Νομιζω πως ειμαι τυχερή και τα παιδιά μου Α και Β Δημοτικου εχουν δυο πολυ καλες δασκάλες που αγαπούν αυτό που κάνουν όπως και εγώ ειχα καταπληκτικους δασκάλους στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο που ακόμα τους θυμάμαι. Μακάρι να δημιουργηθεί ενα φοβερό και τρομερό κλιμάκιο να εξολοθρεύει τους κακούς εκπαιδευτικούς. Μόνο κλιμάκια της εφορίας να καταπατήσουν τη φοροδιαφυγή πρέπει να υπάρχουν;; Αντε να φτιάξουν μια super dream team που να εξολοθρευει κακους δασκάλους. Άστα λα βίστα μπέιμπι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή